Hangi dersane daha iyidir? Hangi dersaneye gitmeliyim?

Eğitim-öğretim sezonunun açıldığı şu günlerde bir çok öğrenci ve velinin aklında bu soru var eminim. Acaba hangi dersaneye gitsem? Çocuğumu hangi dersaneye göndersem? Hangi dersane daha iyidir?

Bir öğretmen olarak okulların öğrenciye eğitim verilen, ancak öğretim konusunda bir çok eksikleri bulunan kurumlar olduğunu itiraf etmeliyim. Bunun bir çok sebepleri vardır. En önemli iki sebepse; Öğrencilerin seviyelerinin çok farklı olması, öğretmenin seviye belirlemede zorlanması ve öğrencilerin okula zorla gelmesi ve öğrenme konusunda isteksiz olması... Tabi dersanelerde bu sorun yok. Öğrenciler para vererek bir şeyler almak için geliyorlar. Tabi ki bunun karşılığını talep ediyor öğretmeni verimli olma konusunda zorluyorlar. Aynı ortam devlet okullarında olsa zannedersem, orada da öğretim sorunu kalmazdı. Dersanelerin de en büyük sorunu şu bu arada; öğrenciler öğretim görürken eğitim alamıyorlar. Çünkü dersaneler birer ticaret kurumu gibi davranıyor ve öğrencinin ders dışı faaliyetleri konusunda son derece kayıtsız kalıyorlar.Velilerin en büyük şikayeti de bu. ''Kızım dersanede erkeklerle çok içli dışlı'' Oğlum kafelere uğramaktan eve gelmeye vakit bulamıyor'' ''Evde bizlere karşı davranışları çok asileşti''.
Bunlar rutin şikayetler ve haklılık payları da var gibi. Ve en kötüsü bunlarda dersanelerin serbest ve kuralsız ortamlarının da katkısı var gibi. Öğrenciler derste çok normal ama dersin dışına, ya da dersanenin hemen dışına çıkınca kuralsız bir ortamla başbaşa. Dersane öğrenciye bu ders dışı ahlakı veremiyor. Devlet okulları da maalesef ders dışı ahlaka yoğunlaşıyor ama, ders içi ahlakı bir türlü yerleştiremiyor.

Şimdi gelelim şu soruya; peki hem eğitim konusunda, hem de öğretim konusunda ideal bir dersane yok mudur. yani hem dersanenin içinde, hem dersanenin dışında çocuğumu koruyacak, bunun yanısıra ders verme konusunda da rakip tanımayacak bir dersane. Rüya gibi değil mi? Ama ben bir öğretmen olarak gözlemlerim neticesinde şu sonuca vardım: Evet var. Öğrencilerimi gönül rahatlığı içerisinde gönderebildiğim bir dersane var.

Şu soruyu sorduğunuzu duyar gibiyim. Hangi dersane?

Cevap: Fem ve Anafen

Peki neden? Çünkü öğrencilere ders dışı faaliyetler düzenleyerek onların sınav yarışından kopmamalarını, hem de ahlaken olgunlaşmalarını sağlıyor, en azından yardımcı oluyorlar. Özel derslerle takviye ediyorlar. Sağlam rehberlik yapıyorlar. Ayrıntılarını siz düşünürsünüz. Dileriz ki çocuğunuz iyi bir eğitim ve öğretim görür ve birlikte nutlu olursunuz.

Başarılar...

Sınavvar.net

Labels:



comment closed