Makattan Kan Gelmesi sorunu

Makattan Kan Gelirse Ne Yapmalı,Makattan Kan Gelmesi sorunu,Makattan Kan Gelmesi, makat,dışkılama anında kan gelmesi,makat sorunu,basur,kabızlık,Makattan Kan Gelmesi sorunu tedavisi,Makattan Kan Gelmesi tedavisi,Makattan Kan Gelirse ne olur,Makattan Kan Gelmesinin sonuçları,Makattan Kan Gelmesinin sebepleri


Makattan kan gelirse ne yapmalı? Tedirgin mi olmalıyız? Makattan kan gelmesi önemli midir? Hangi durumlarda makattan kan gelir? Makatta ya da çamaşırımızda kan görmemiz normal midir?
Bu soruların cevabını vermek istiyorum.
Bakın tıpta ayıp diye bir şey olmaz, biz doktorluk okuyoruz; tıp fakültesindeyiz ve bir sürü vaka görüyoruz.
İnsanlar makatlarından kan geldiğini 2 yıl sonra söylüyorlar ve öyle hastaneye gidiyorlar… Saçmalık!
Tıpta ayıp olmaz hele böyle ciddi bir sonucu olacak rahatsızlığınızda hiç olmaz… Eğer makatınızdan kan geliyorsa ilk yapmanız gereken hemen bir doktora başvurmaktır.
Makattan kan gelmesi çok tehlikeli olabileceği gibi basit bir hemoroid yani basur (mayasıl) da olabilir. Yani illa kanser ya da tümör olacak diye bir kaide yok… Çok büyütülecek bir şey de olmayabilir…
Büyük abdestinizi yaparken kan gelmesi genelde sık rastlanan bir hastalık olan hemoroid  (basur, mayasıl) olabilir ve tedavisi de kolaydır. Tehlikeli bir hastalık değildir.
ANCAK MAKATTAN KAN GELMESİ ÇOK CİDDİ BİR OLAYDIR ve HER DURUMDA (HEMOROİD) KESİNLİKLE BİR DOKTORA GİDİLMELİDİR. DOKTORA GİTMEDİĞİNİZ DURUMDA ÇOK ÖNEMSİZ RAHATSIZLIĞINIZ OLSA BİLE ERKEN TANI KONAMADIĞI İÇİN İLERLEYEBİLİR. ERKEN TANI HER RAHATSIZLIĞIN TEDAVİSİNİ ÇOK KOLAYLAŞTIRIR…
LÜTFEN DOKTORA GİDİNİZ. HEMOROİD (BASUR) gibi barsak hastalıklarında HANGİ DOKTORA, HANGİ BÖLÜME, HANGİ UZMANLIK ALANINA GİDİP, HANGİ UZMAN HEKİME GÖRÜNMEM GEREKİYOR DİYORSANIZ DA ONUN DA CEVABINI VEREYİM. BİR GENEL CERRAHİ BÖLÜMÜNDE, GENEL CERRAHA GÖRÜNMENİZ GEREKMEKTEDİR.
Ama buna siz karar vermeyeceksiniz, doktor karar verecek…
MAKATINIZDAN KAN GELİYORSA ACİL OLARAK DOKTORA BAŞVURUNUZ…
Eğer geç giderseniz her şey için geç kalmış olabilirsiniz. Erken teşhiste her şeyin tedavisi çok daha kolay, kanserin bile tedavisi çok kolay…
Kanser olsanız bile, ilk kan gördüğünüz anda; anında doktora başvurmanız durumunda kanserin tedavisi bile çok kolay olacaktır. Bunun için sakın korkmayın doktora gitmekten.
Genelde acı yemekler yemek; basur, hemoroid (mayasıl) ya da diğer makat hastalıklarında kötü sonuçlara yol açabilir. Basur tedavisinde, acı yemekten kaçının.
Basur tedavisinde asıl amaç şudur: Makatınızda çıkan meme ucu gibi çıkıntıyı zorlamamak. Bunun için de dışkınızın katı olmaması, yani biraz daha yumuşak olmasını sağlamaktır.
Bunun için sizlere önereceğim çok basit kurallardan bir kaçı: elma gibi posalı yiyecekler yemek, kepekli ekmek yemek, gerçek zeytinyağı tüketmek (ay çiçek yağı ya da mısır yağı değil)… Bunlar dışkınızın kıvamını yumuşatır ve çok fazla acı çekmemenizi sağlar. Bunlar önerilebilir ancak bunları bir doktora gidip, hemoroid tanısı aldıktan sonra yapmanızda fayda var. Çünkü makatta kan tehlikeli bir hastalık da olabilir.
Makatınızı elinizle kontrol ettiğiniz zaman, elinize meme ucu gibi çıkıntı ve kan (peçeteye de gelebilir) geliyorsa; büyük ihtimalle basur (mayasıl) olarak tabir edilen hemoroidtir. Tedavi gerektirir, kesinlikle doktora gidilmelidir. Kolay bi tedavisi vardır. Doktora gidilmezse basur kanamaları artar ve ciddi boyutlara ulaşabilir. Doktora gidipkesinlikle basur olduğunu teyit ettikten sonra gönül rahatlığıyla günlük işlerinizi yapabilirsiniz. Ama ciddi bir şey de olabilir, kesin ve kesin doktora gidilmelidir.
Doktora gitmekten çekinmenin sebeplerinden biri de endoskopi ya da kolonoskopidir. Kolonoskopi halk arasında hortum salma olarak da bilinir. Hortumun ağızdan ya da makattan içeri gönderilmesidir. Endoskopi ve kolonoskopi en iyi tanı koyma yöntemidir. Öncesinde, bağırsaklardan örnek almak ve hastalık tanısı koymak için vücut cerrahi olarak kesilirken; artık mükemmel bir buluş olan endoskopi cihazları kullanılmaktadır. Bu mükemmel bir yöntemdir. Hastalıkların tanısında çığır açan bir buluştur. Kesinlikle bu yöntemi reddetmeyiniz, unutmayın ki hayatınız söz konusu.
Bu konuda her yönüyle takdir ettiğimiz Japonya’daki uygulamalardan örnek vermek istiyorum.
Japonya’da bilirsiniz ki, insanların yaşam süreleri çok çok fazladır. Çünkü insan eliyle düzeltilebilecek olan, ölüm nedenlerini ortadan kaldırıyorlar. Aynen 7 büyüklüğündeki bir depremden, depreme dayanıklı evler yaparak kurtulmaları gibi…
Sağlık sektöründe ise şunu yapmaktalar:
Devlet, 50 yaşın üzerindeki tüm vatandaşlarına; ağızdan endoskopi işlemi ve makattan kolonoskopi işlemini ücretsiz olarak her yıl zorunlu olarak yaptırıyor. Tarama ve hastalıklara erken teşhis koymak için. Bizim ülkemizde de kolonoskopi ve endoskopi ücretsiz olarak, sağlık güvencemizle yaptırılabilir.
Bir hortum sallayıp, barsaklarınızı ya da midenizi görüntülemeleri mi daha iyi; yoksa vücudunuzu kesip ona göre tanı koymak mı daha iyidir? Kolonoskopi en kolay tanı yöntemidir ve makattan hortum gönderilmesi utanılacak bir olay değildir. Yani utancınız yüzünden, ciddi bir hastalığın erken tanısını koyamamış olabilirsiniz. Bunu asla reddetmeyiniz.
Makat ile ilgili problemlerinizi sayfanın en altındaki form ile iletebilirsiniz. Ancak şunu unutmayalım. Her problemde kesinlikle doktora gidelim.

Labels:



comment closed